Бренди

Skoda

Škoda — чеська автомобілебудівна компанія, що випускає легкові автомобілі під торговою маркою Škoda. Штаб-квартира компанії знаходиться в місті Млада-Болеслав (Чехія).

Логотип компанії «крилата стріла» був вперше представлений в 1926 році, за його основу взято ескізи, зроблені між 1915 і 1920 роками паном Maglie, який був вельми захоплений дизайном емблеми на основі стилізованої голови індіанця з головним убором з круглою застібкою і п'ятьма пір'ям . Слово «індіанець» в двадцяті роки часто використовували як синонім нового символу.

Історія

Історія виробництва автомобілів, що носять в даний час марку Škoda, почалася з кінця 1895 року в чеському місті Млада-Болеслав. Механік Вацлав Лаурин і книготорговець Вацлав Клемент, обидва захоплені велосипедисти, почали випускати велосипеди власної конструкції, назвавши їх патріотично — Славія.

До 1899 року фірма Laurin & Klement почала виробництво мотоциклів. Гонщики здобули перші перемоги в міжнародних змаганнях. На рубежі століть компанія зробила ще один важливий крок — був узятий курс на виробництво автомобілів.

Уже перший автомобіль, Voiturette A, випущений в 1905 році, мав комерційний успіх, тим самим ставши одним із символів історії чеського автомобілебудування. Завдяки своїм ноу-хау і досвіду, компанія дуже скоро зайняла стабільне положення на що розвиваються світових ринках. Laurin & Klement сприяло утвердженню позицій Богемського королівства як найбільш промислово розвиненого регіону Австро-Угорської монархії.

В ході розвитку фірмі стало тісно в рамках сімейного підприємства. Прийшов час перейти на новий рівень. У 1907 році засновники перетворили L & K в акціонерне товариство. Прогрес привів до створення нової моделі — Faeton. Після 1914 року компанія брала участь у виробництві військової продукції.

Для зміцнення і збереження своїх позицій, а також модернізації виробництва, L & K шукали сильного партнера. Виробництво автомобілів під маркою Skoda в проміжок між 1925 і 1929 роками склало 2985 штук. У роки Другої світової війни випуск автомобілів помітно скоротився.

15 грудня 1923 року в чеському місті Пльзень зареєстрована емблема автомобілебудівної фірми Škoda. У 1869 році молодий інженер Еміль Шкода придбав невеликий механічний завод у місті Пльзень. Згодом завод перетворився в одне з найбільших машинобудівних підприємств Чехословаччини.

27 червня 1925 року L & K увійшла до складу найбільшого промислового підприємства регіону - Škoda Plzeň. На цьому закінчилася історія марки Laurin & Klement і з'явилася нова компанія — Škoda.

Результат — конвеєрне виробництво елегантних автомобілів, оснащених безліччю чудових елементів і вигравали міжнародні змагання. Однак назва Laurin & Klement збереглося до наших днів як позначення найбільш престижних версій деяких моделей марки.

Велика депресія забарилася розвиток Škoda, але не зупинила його. З'явилася ще одна вдала модель — Popular.

Починаючи з 1 січня 1930 року завод в Млада-Болеславі був перетворений в «Акціонерну компанію автомобільної промисловості» (ASAP). У компанію увійшов автозавод в Млада-Болеславі, відділення в Пльзені, ремонтне підприємство «Елка», філії, ремонтні підприємства і комерційні представництва.

В середині 30-х років на Škoda був розроблений проект легкого танка LT vz.35. До 1939 року було випущено близько 300 танків (заводи Шкода випускали танки по проекту іншого чеської компанії ЧКД, але оснащували їх 37-мм гарматами власної марки), які після окупації Чехословаччини увійшли до складу частин вермахту, брали участь у військових діях проти Франції, Польщі, СРСР. Останній танк чеського виробництва був знищений в 1941 в ході розгрому німецьких військ під Москвою.

Роки Другої світової війни

У роки Другої світової війни Škoda стала частиною економічної системи Третього рейху і практично повністю переключилася на випуск військової продукції. Заводи випускали газогенераторні вантажівки, гусеничні тягачі, а на базі розробленої в 1936 році моделі Škoda Superb випускалися армійські позашляховики. Завод випускав озброєння для нацистських військ і тому в 1945 році до 70% заводських потужностей були знищені англо-американськими бомбардуваннями.

Із закінченням війни відбулися зміни. Робота всієї промисловості планувалася централізовано. Обмін інформацією з країнами, що розвиваються західними партнерами був припинений. Перейменована в національне підприємство, AZNP Škoda, фірма стала монополістом на ринку приватних автомобілів Чехословаччини.

Повоєнний соціалістичний період

Завдяки впливу існуючого суспільного устрою, міцній основі, традиційним процесам виробництва і минулим успіхам Чехословакія змогла розвиватися в післявоєнний соціалістичний період, не дивлячись на інформаційний вакуум.

З'явилися нові моделі — Tudor, Spartak, Octavia і Felicia. Однак з появою на Заході в 1960-і роки нових технологій промисловість країни стала відставати. Починаючи з 1970 року в економіці країни почався застій. Завод зміг зберегти лідируюче положення тільки на ринках східноєвропейських країн.

Прорив настав лише в 1987 році з випуском нової моделі — Favorit. Політичні зміни в 1989 році змінили економічну обстановку. Škoda почала шукати сильного зарубіжного партнера для інвестицій і технологічної підтримки.

Концерн Volkswagen AG

У грудні 1990 року уряд вибрав в якості партнера концерн Volkswagen AG. 16 квітня 1991 року підписано договір про продаж частки в 31% у власності Škoda, a.a.s. компанії VAG за 620 млн марок. Таким чином Škoda приєдналася в якості четвертого бренду до концерну, вже об'єднує марки Volkswagen, Audi і SEAT.

У грудні 1995 року VAG наростив свою частку до 70% заплативши 1,4 млрд марок. У січні 1998 року компанія змінила назву на Škoda Auto, a.s. Остаточний контроль VAG отримав в травні 2000 року, коли за 12,3 млрд крон була викуплена частка в 30%. Тривало подальший розвиток компанії.

Завдяки взаємодії із західними партнерами і нового економічного мислення Škoda провела заходи щодо модернізації технічно-виробничої бази. В результаті цього з'явилася конкурентоспроможна модель — Felicia. За нею пішли й більш успішні моделі — Octavia, Fabia і гордість компанії — Škoda Superb.

У 2011 році концерн представив реінкарнацію моделі Rapid, покликану зайняти нішу бюджетних автомобілів класу В. Навесні 2014 року ліфтбек Rapid почали продавати на ринках Східної Європи.

Діяльність

В даний час компанія, крім легкових автомобілів, випускає вантажівки, автобуси, авіаційні двигуни і сільськогосподарські машини. Крім головного заводу в Младе-Болеслав (де знаходиться також конструкторський центр «чесати»), існують складальні заводи в містах Врхлаби і Квасіни.

Також є складальні заводи в Росії (Калуга, Нижній Новгород), Україні (Чоп), Казахстані (Усть-Каменогорськ), Боснії і Герцеговині (Сараєво) і Китаї (Шанхай). У місті Млада-Болеслав при заводі створено технічне училище і Університет Шкода Авто, які забезпечують компанію висококваліфікованими кадрами технічного і економічного профілів. Чисельність персоналу — 26,1 тис. Осіб. Виручка в 2005 році склала € 6,48 млрд.

Зростання продажів в 2008 році склав 7,1%, всього за 2008 рік продано 674,53 тисячі автомобілів. Виробнича прибуток Škoda Auto в 2008 році склала 565 млн євро (15,3 млрд крон), що менше ніж у 2007 (712 млн євро). Виробництво моделі Fabia виросла до 244 981 (в 2007-243 576), Octavia до 355 037 (319 893), Superb до 27 264 (21 339), впало виробництво моделі Roomster до 49 535 (75 875). В цілому в 2008 році було вироблено 676 817 автомобілів, в 2007 році 660 683.

Чистий прибуток склав 10,8 млрд крон, на 32,3% менше, ніж в 2007. Оборот знизився в порівнянні з 2007 роком на 9,8% до 200,1 млн крон. Падіння цих показників член правління Holger Kintscher пояснює підвищенням курсу крони відносно інших валют. Також в 2008 році частка Škoda Auto в сумарному експорті Чеської Республіки склала 6,7%.

У 2009 році без даних по підприємствах в КНР виробництво автомобілів впало на 1,2% до 669 тис. Виручка скоротилася на 11,7% з 8 039 млн євро в 2008 році до 7 100 млн євро. З урахуванням підприємств в КНР сумарно компанія збільшила продажі на 1,4% до 684,2 тис. Автомобілів. Чистий прибуток впав на 68% до 3,46 млрд крон, оборот знизився на 6,2% до 187,8 млн крон.

Найбільшим ринком для компанії в 2009 році був німецький, де продажі виросли на 44% до 162 328 автомобілів. У КНР продажі зросли до 122 556 автомобілів. На центральноєвропейському ринку продажі знизилися на 8,5% до 119 923 автомобілів, на східноєвропейському падіння було наполовину до 60 464 автомобілів.

У 2011 році на 15% зросла як виручка, до 252,6 млн крон, так і продажу до 879,2 тис. Автомобілів (з 763 тис. В 2010). Глобальна частка марки Škoda зросла до 1,4%. Продажі автомобілів без урахування КНР склали 659 тис. (582 тис. В 2010). Виробництво автомобілів виросло до 902 тис. Автомобілів, з 780 тис. В 2010 (без урахування КНР: 682 в 2011 і 583 в 2010).

У 2014 році Škoda представила концепт-карт Škoda VisionC, показаний на Женевському автосалоні. Компанія Skoda встановила рекорд продажів за 6 місяців - 569 400 автомобілів.

15 червня 2017 року було оголошено про продовження угоду між Volkswagen і ГАЗом про збірку автомобілів Škoda і Volkswagen на заводі ГАЗ у Нижньому Новгороді до 2025 року. Також було відзначено, що від початку організації виробництва, в Нижньому Новгороді було зібрано близько 200 тис.

Автомобілів Volkswagen Jetta, Škoda Yeti і Škoda Octavia, максимальна потужність заводу знаходиться на рівні 132 тис. Автомобілів в рік, і на даний момент в збірці автомобілів Volkswagen і Škoda бере участь близько 3 тис. співробітників заводу. [9].

16 листопада 2018 року Компанія Skoda запатентувала назву Kosmiq для нового кросовера. Таке найменування отримає новий серійний кросовер, який буде зроблений за мотивами концепт-кара Skoda Vision X, показаного в березні 2018 року на автосалоні в Женеві. У модельному ряду марки новинка займе саму останню сходинку — нижче Karoq і Kodiaq.

Новий Kosmiq повинен стати аналогом моделі Volkswagen T-Cross і може бути представлений вже весною 2019 року в Женеві [10]. У березні 2019 року на автосалоні в Женеві Компанія Skoda представить компактну модель нового кросовера Kamiq. Ця назва взято з мови інуїтів (корінного народу північній частині Канади і Гренландії) і позначає предмет, який настільки добре пасує своєму власникові, що відчувається як "друга шкіра".

Новий Kamiq буде побудований на платформі MQB в стилістиці концепт-кара Skoda Vision X і стане найдоступнішим кросовером чеської марки на європейському ринку.

14 квітня 2019 року з конвеєра заводу Saic Vollkswagen в місті Чанша (КНР) зійшов 22-мільйонний автомобіль — Skoda Kodiaq GT в червоному кольорі Velvet Red.

У квітні 2019 року на автосалоні в Шанхаї компанія презентувала новий кросовер Skoda Vision GT, який планується представити в червні

Офіційний сайт компанії: skoda-auto.com