Статті

Як обрати трактор. Трансмісія

11 Січня 2019 204

Трактори Massey Ferguson та Zetor під час жнив
Трактори Massey Ferguson та Zetor під час жнив
Traktorist.ua

Купівля нового трактора — це потенційно одне з найважчих рішень для аграрія, адже є багато різноманітних моделей, розмірів та функцій, не кажучи вже про ціну.

Наші британські колеги з Farmers Weekly підготували серію матеріалів, в яких детально розглянули технічні характеристики тракторів за допомогою унікального онлайн-керівництва Power Farming та визначили вартість і переваги під час вибору правильних функцій

Якщо в першій частині ми намагалися розібратися з вибором двигуна, то новому матеріалі розглянемо непростий світ трансмісій.

МТЗ та John Deere

Часи коробок передач без синхронізатора давно минули, тож тепер за купівлі тракторів аграрії мають величезний вибір варіантів трансмісій з різними конфігураціями та варіантами управління для використання в різних операціях — від простої коробки передач із синхронізатором 8х8 на тракторі Case IH Farmall A до повністю автоматичної безступінчастої коробки на Fendt Vario.

Для трактора, який в основному використовується для роботи у господарстві, цілком достатньо буде коробки передач із синхронізатором з відносно невеликим передатковим числом, оскільки така робота не потребує частого перемикання діапазонів для доступу до потрібних робочих швидкостей.

Наявність ВВП з економним передатковим числом може бути ключовим питанням для тракторів, які працюють зі статичним обладнанням, що приводиться в дію від ВВП, наприклад, змішувачем суспензій або раціону для тварин для роздавача кормів, або для роботи з розкидачами добрив та іншими агрегатами, котрі мають низькі вимоги по потужності.

Швидкість ВВП 540E і 1000E — що в деяких випадках ідентифікується як 750 об/хв — дозволяє досягати необхідної частоти обертання валу за нижчої, тихішої і практично на 18% економнішої частоти обертання двигуна.

Трактор без окремого перемикання переднього-заднього ходу на сьогодні є рідкістю і трансмісії з синхронізатором використовуються все рідше, оскільки водії вже звикли до простих характеристик водіння та зростання продуктивності за рахунок трансмісій із сервоуправлінням, особливо під час робіт з навантажувачем. На деяких менших тракторах, де є можливість вибору, трансмісія із сервоуправлінням також забезпечує довговічність і додаткову зносостійкість мокрого зчеплення — часто водночас і для ВВП.

Трактор Valtra в полі

Покупці, котрі готові відмовитися від цих переваг з метою економії коштів, отримують меншу кількість опцій.

Трактори потужністю нижче за 100 к. с. — Case IH Farmall C, Landini Powerfarm, McCormick C-Max та New Holland TD5000 — мають лише синхронізовану трансмісію. А от нові трактори Case IH Farmall A, New Holland T5 та Massey Ferguson 3600 пропонують вибір, як і Claas Elios 200.

Купуючи Claas Axos 300, власник може зекономити до £1460 від заявленої ціни, обравши синхронізовану трансмісію, на тракторі John Deere 5M — близько £736, на New Holland T4000 — £1294 і на Landini 5-H series або McCormick T-Max — до £2168, але оператор також втратить переваги гідравлічної муфти ВВП на машинах ARGO.

Різниця в заявленій ціні між трактором Zetor Proxima з синхронізованою трансмісією та версією Plus з додатковими вдосконаленнями становить £2298, і, прийнявши низку втрат у технічних характеристиках на додачу до трансмісії з сервоуправлінням, фермери можуть придбати Landini Powermondial потужністю 100 к. с. або 110 к. с. з економією понад £6000, порівняно із версією з повною специфікацією.

Трактор Landini Landpower вже не має опції трансмісії з сервоуправлінням (що можливо лише з шестициліндровими тракторами), тому що більшість покупців обирають простішу й бюджетнішу специфікацію.

І хоча часто можна заощадити, обравши трансмісію з обмеженням швидкості 30 км/год, небагатьом операторам підійде таке обмеження, лише якщо трактор в основному використовується для роботи на господарстві чи прилеглих полях.

Трактор John Deere в полі

У свою чергу, вибір трансмісії з обмеженням швидкості 50 км/год може потягнути за собою значні додаткові витрати, бо тут потрібні колісні диски з фіксованим кріпленням і підвіска моста, часто такі трактори оснащуються пневматичними гальмами та шинами з високими швидкісними характеристиками.

Зазвичай виробники тракторів беруть за це £4500-£5500, хоча пакет зі швидкістю 50 км/год для тракторів Claas Axion 800 CIS коштує £8500. Додавання високошвидкісної передачі на шестициліндрових тракторах Massey Ferguson 7600 Dyna-6 Efficient коштує £1992, але це тому, що в цій версії вже є підвіска переднього моста, для версії Essential це коштуватиме £5600.

Такі інвестиції окупаються за швидкого переміщення, коли трактори проводять багато часу в дорозі, та економією палива за використання високої передачі під час руху на швидкості 40 км/год на нижчих обертах двигуна.

Так звані трансмісії з напівсиловим перемиканням Eco дозволяють автоматично економити паливо. Максимальна швидкість трактора становить 50 км/год, але система електронного управління двигуном обмежує її до 40 км/год, за якої двигун обертається з частотою близько 1850 об/хв, а не з номінальною частотою 2200 об/хв.

Трансмісія Eco 40 км/год на тракторах New Holland T7000 і Case IH Puma має унікальну конструкцію прямої передачі, яка мінімізує втрату потужності. На високих передачах потужність йде від двигуна через привід ВВП і підбирається заднім мостом через роздаткові коробки. Порівняльні випробування з іншими тракторами показали економію палива до 15%.

Трактор New Holland на полі LNZ Group

Випробування, проведені німецькою організацією DLG, в яких порівнювалася робота трансмісії John Deere AutoQuad Plus із та без системи EcoShift, виявили зниження споживання палива до 20% на рівнинній та до 5% на горбистій місцевості, де двигун працює в основному на більшій потужності для підтримання швидкості.

Оновлення шестициліндрового трактора John Deere 6R до такої трансмісії від звичайної AutoQuad коштуватиме додаткових £1000, а на моделях Case IH Puma — від £740 до £1150. Але ця опція є стандартною на тракторах Deutz-Fahr Agrotron M, McCormick X70 та Landini серія 7.

Хоча автоматичне перемикання вважається функцією «комфорту», яка дозволяє операторам міцно тримати руки на кермі під час руху дорогою на швидкості, на більш складних версіях під час роботи в полі вона дозволяє значно покращити ефективність і знизити споживання палива.

Деякі оператори можуть вважати це образою їхніх навичок, але вони повинні усвідомити той факт, що під час випробувань система AutoDrive від Massey Ferguson показала на 10% більшу продуктивність і на 12% нижче споживання палива, порівняно з ручним перемиканням.

Трактор Fendt під час посівної

Причина в тому, що оператори схильні знаходити зручну передачу й залишатися на ній, замість того, щоб перемикатися; автоматична коробка передач завжди знаходитиме краще передаткове число. Система Massey Ferguson AutoDrive дозволяє оператору встановлювати частоту обертання двигуна при переходу на підвищені передачі (в цьому випадку між 1600 і 2200 об/хв) і таким чином здійснювати налаштування для окремих задач і умов роботи.

Ця опція на базових моделях Massey Ferguson 6400 Dyna-6 коштує £645 та є стандартною на моделях вищої специфікації, а також на всіх версіях тракторів Massey Ferguson 7600 Dyna-4 та Dyna-6, які їх замінили.

Схожа система Hexactiv є частиною пакета CEBIS на тракторах Claas Arion 600, у тракторах New Holland T6 опція автоматичного перемикання на трансмісії Electro Command 16×16 коштує £666, а на всіх моделях John Deere 6R версія AutoQuad трансмісії 20×20 коштує £976.

Для тракторів середньої потужності коробка передач для роботи на низьких швидкостях коштує додатково від £1100 до £1300, безступінчаста трансмісія стандартно має наднизькі передаткові числа для спеціалізованих робіт, а також безліч інших характеристик.

Трактор Кий в роботі

Оператор може обрати для себе одну зі стратегій управління, яка відповідатиме різним задачам і змінюватиме передаткове число та частоту обертів двигуна для забезпечення максимальної потужності при тягових роботах, стабільної швидкості ВВП або максимальної економії.

Безступінчасті трансмісії вважаються надзвичайно ефективними на дорозі завдяки низькій частоті обертів двигуна, але їх також варто розглядати через підвищення продуктивності та якості роботи в полі.

Хоча, звичайно, ця технологія має свою ціну: хоча Valtra просить усього £1100 за модель Direct, порівняно з Versu із такою ж специфікацією, доплата за безступінчасті трактори Massey Ferguson, Deere та New Holland становить близько £6000-7000, а трактор Claas Axion 800 з версією C-Matic коштуватиме додаткових £13000.

Безступінчасті трансмісії на таких тракторах, як Fendt 724 Vario, гарантують більшу ефективність у низці застосувань, але ця технологія має свою ціну.

Чекайте на третю частину, де ми розглянемо вибір тракторів за такими критеріями, як гума та колеса.

Джерело: Farmers Weekly



Радимо почитати