Статті

Олег Лембік: З Polytron трактор може працювати 40 000 мотогодин без капремонту

3 Січня 2019 265

Олег Лембік
Олег Лембік
Traktorist.ua

Вже позаминулого 2017 р. в Україні з’явився унікальний продукт, який підсилює властивості мастила і збільшує ресурс роботи механізмів у середньому в чотири рази. Його назва — Polytron. Виникає питання: наскільки ще можна підсилювати і без того сильні властивості якісних мастил? Виявляється це можливо, хоч і віриться з важкістю. Познайомити з продуктом ми попросили директора «Політрон Україна» Олега Лембіка.

Traktorist.ua: Коли і де з’явилися технологічні присадки для мастила Polytron?

Олег Лембік: Polytron — це найбільш продвинута технологічна добавка, яка з’явилася у 80-их роках минулого століття у оборонній промисловості США. Ця технологія була закритою, вона використовується коробках передач і бортових редукторах військової техніки, підводних човнах. Polytron був створений для того, щоб мастило працювало довше та надавало максимальний захист металу у механізмах і машинах. От наприклад, підводний човен занурився під воду і не можна ж спливати через 10 тис. миль для заміни мастила. І Polytron дозволяє мастилу працювати довше і довше залишатися човну під водою. Чи коли у танка на полі бою сталася надзвичайна ситуація, то він повинен своїм ходом покинути це поле, навіть якщо мастило витекло. І найцікавіше — застосування у вертольотах. В редукторі гвинта, де лопаті постійно змінюють кут атаки, там шалене тертя. Там теж застосовувався Polytron. І ці технології тривалий час були закритими, але коли закінчилася холодна війна, то виробникам POLYTRON дозволили комерціалізуватися і вони почали виходити на ринок.

Traktorist.ua: А його склад теж засекречений?

Олег Лембік: Його склад — це нафтопродукт. Немає ніяких добавок типу молібдену, тефлону, кераміки чи їх аналогів. Під час процедури розмитнення наш продукт пройшов спектральний аналіз складу. У документах зазначена відсутність у складі сполук з молібденом та інших нетипових для нафти сполук.

Traktorist.ua: Розкажіть про дію Polytron.

Олег Лембік: POLYTRON — це чотири продукти:

  1.     POLYTRON MTC — концетрат для обробки металу, це добавка в оливи;
  2.     POLYTRON FC — кондиціонер палива;
  3.     POLYTRON EP-2 — це готове для застосування мастило для змащування підшипників та інших пар тертя;
  4.     POLYTRON PL — легкопроникаюча олива універсального використання.

Продукти Polytron

Polytron легко змішується з усіма мастилами і підвищує їх якість.Він підсилює міжмолекулярні сили в оливі та мастиліі. У парах тертя, де використовується Polytron у процесі змащення, утворюється шар на поверхні металу товщиною приблизно 3-4 мікрона, який у багато разів твердіший за базовий  метал. До того ж, цей процес не хімічний, а фізичний. Відбувається дифузійне насичення верхніх шарів молекулами ПОЛІТРОНа  і метал стає твердіший. При цьому плівка на його поверхні термопластична. Тобто, якщо метал нагрівається, вона залишається. Взяти, наприклад, фарбу, якщо її нагріти, то вона лопається. Навіть, коли метал охолов, вона все одно лопається. А Polytron ніби живе в металі.

Наступний момент: Polytron проникає в поверхню металу і там викликає процес іонізації. При терті металів без Polytron з’являється стружка, яка повинна потрапити в мастильний фільтр, щоб не наробити шкоди.

А тут виходить як: поверхня металу не ідеальна, є товсті піки, а є маленькі. У процесі тертя вони зіштовхуються. Товстий починає ламати маленький, який має заряд мінус відносно поверхні металу, яка має заряд плюс. У результаті цього, цей пік не ламається, а притягується у найближче заглиблення на поверхні металу і заповнює нерівну поверхню металу. Таким чином, завдяки Polytron метал сам себе полірує і виходить дзеркальна поверхня, де знижується коефіцієнт тертя.

Traktorist.ua: Окрім присадки для масляної системи, є ще ж присадки для пального?

Олег Лембік: Так, є ще надзвичайна добавка для пального. Наприклад, трактор працює на місцевості, де багато схилів. У баку залишилося мало пального, а тут змінився рельєф і пальне перейшло на одну сторону, через що трактор хапнув повітря і заглух. Це вже аварія, сучасна паливна апаратура розрахована тільки на роботу з пальним. Щоб завести трактор, треба все це повітря продавити, а там мікронні зазори із металу. Це дуже складно зробити. А Polytron дозволяє захистити від таких моментів, від роботи «всуху». Він убезпечує роботу форсунки чи паливного насосу і вони працюють більш м’яко і чітко. Паливний кондиціонер починає поступово чистити форсунку, клапани, весь нагар, бруд на поверхні поршня і компресійних кільцях, не зриває, що головне, а саме знімає нагар. Цей продукт універсальний, він підходить і для бензину, і для дизпального.

До речі, з використанням Polytron падає димність трактора. Дим — це «солярка», яка недогоріла. Ця присадка робить більш повне згоряння пального, трактор випускає менше диму. Дивимось далі, коли пальне краще згорає, це сильніше штовхає поршень, тобто збільшується ККД, а звідси — менша витрата пального.

Traktorist.ua: В яких пропорціях треба додавати Polytron?

Олег Лембік: 1 мілілітр на 1 літр пального. Дуже просте використання. Комплекс властивостей цього продукту дає можливість в 2 рази подовжити ресурс роботи паливної апаратури. До того-ж цей продукт виводить вологу з баку, не дає утворюватись у дизпаливі парафіновим загущенням до температури мінус 27.

Кондиціонер пального POLYTRON використовується як для новітньої техніки, так і для техніки з «серйозним віком».  Американські колеги розповідали випадок, коли старому дизельному танкерові додали в пальне кондиціонер Polytron і його максимальна стеля обертів колінвалу зросла з 560 до 800 об/хв, тобто зросла швидкість  руху корабля. Разом з цим прочистилися форсунки, значно зменшилась димність. Але найбільшим позитивним ефектом було те, що танкер з точки «А» в точку «Б» приходив на день раніше. А для власника судна це можливість раніше розвантажитись, завантажитись і знову піти в рейс. А все це — додаткові гроші.

В наших умовах дію кондиціонеру пального POLYTRON можу прокоментувати відгуками про зміну звуку роботи сучасного двигуна Рено Дастер, дуже популярного  у сільгосппідприємствах. При додаванні у дизпальне цокіт роботи насос-форсунок, який іноді називають стуком пальців, зникає і відчувається це просто на слух біля авто. Це перевірено не один раз.

Traktorist.ua: Наші читачі цікавляться, чи не втратить мастило свої властивості з додаванням технологічної присадки Polytron уже через 50 мотогодин?

Олег Лембік: У тому то й справа, що ні. З Polytron захисні властивості мастила зростуть у 5-6 разів на весь час використання такого мастила чи оливи в машині або механізмі. Очевидно люди, які цим цікавляться, мають досвід використання різних присадок, які декларують зниження тертя і збільшення ресурсу, але у кожної такої присадки є свої побічні ефекти, які нівелюють всі якісні властивості мастила на тривалих термінах. А Polytron дозволяє ці терміни збільшувати. Це такий собі технічний поліс безпеки. Наприклад, коли механізатор не догледів відсутності мастила і двигун прокручується «насухо» чи коли паливний насос «ковтнув» повітря, то Polytron страхує від таких випадків. Якщо трактор заглохне під час посівної, то він не випаде на кілька тижнів, а відразу заведеться і поїде далі сіяти.

На фото показано зменшення в 4-6 разів зносу в парі тертя при рівних навантаженнях, де більше пляма зносу отримана з використанням ординарного мастила (зліва) і менше пляма — при використанні цього мастила з використанням технологічної присадки Polytron (справа).
Traktorist.ua: В яких екстремальних умовах може працювати Polytron?

Олег Лембік: В сільському господарстві вважай всі умови — екстремальні. Взяти, наприклад, пил. Він може потрапити до двигуна навіть через фільтри. Навіть найменша піщинка може подряпати метал, то Polytron заполіровує цю подряпину. Навіть при постійній циркуляції піщинок між металами, які труться, завдяки мікрополіруванню буде ідеальне тертя поверхності.

Для прикладу розповім про мастило POLYTRON EP-2

Ще однією особливістю Polytron ЕР-2 (аналог ЛИТОЛ-24 та ін.) є температура краплепадіння. У стандартних мастил вона становить 110-140°C, у більш якісних — 170 °C. Під час тертя деталі нагріваються і, коли досягають цієї температури, мастило починає витікати і метал треться вже без нього, за рахунок чого температура підвищується ще більше і це призводить до руйнування металу. Polytron підсилює ці властивості мастила і піднімає температуру краплепадіння до 240 °C. З технологічною присадкою деталі можуть, які труться, можуть витримати ще більші навантаження. Навіть якщо вода потрапляє чи пил, механізм продовжує працювати, як і працював.

Traktorist.ua: Ви говорите, що Polytron дозволяє економити до 60% коштів, а якщо розібрати детально, то на чому саме аграрій зекономить?

Олег Лембік: Тут існує 2 моменти. Перший і найголовніший — це стратегічний момент для власника. Ресурс машин та механізмів збільшується у 3-5 разів. Наприклад, офіційний капремонт трактора в Україні здійснювати при досягненні 10 тис.мотогодин. Це 5-6 років експлуатації. При використанні Polyron цей ресурс збільшується в 4 рази, тобто капремонт настає при 40 тис. мотогодин. А це, на хвилинку, близько 20 років. Я знаю, у це важко повірити, очі бачать, а мозок не пускає. У цьому разі власник економить на капремонтах десятки тисяч доларів. Коли ресурс трактора сягає 40 тис. мотогодин, то господарство вже інакше складає свій фінансовий план, тобто йде експлуатація не до знищення машини, а до  досягнення запланованого результату. Це стосується не тільки присадки для оливи, а й дизельного пального та бензину, змащування підшипників, тобто весь комплекс.

Другий момент — тактична економія, тобто короткотермінове повернення витрат на саму присадку. Завдяки збільшенню в 3-5 разів терміну використання мастильних матеріалів з додаванням продуктів ПОЛІТРОН власник техніки отримує економію від 30% на витрати щодо мастильних матеріалів  при збільшенні,  навіть,  всього в 3 рази інтервалу заміни мастильних матеріалів. Також потрібно додати  зменшення втричі часу на простої для заміни оливи та фільтрів.

Traktorist.ua: Ви говорите «очі бачать, а мозок не пускає», що Ви маєте на увазі?

Олег Лембік: Це нормальна реакція на дію Polytron. Спочатку люди не вірять, коли їм розповідаю, але коли самі бачать, як діє присадка, то як би мозок не заперечував це, але ж очі то бачать, що це правда. Був у мене випадок в Черкаській області, коли я презентував літієве консистентне мастило POLYTRON EP-2, яке використовують в підшипниках і в маточинах. Господарство займається внесенням рідких азотних добрив агрегатом з розпушувачем, який вносить прямо в ґрунт. Умови жахливі: пил, агресивна волога. У них проблема з опорними колесами, там стираються не те-що підшипники, а й палець, на якому кріпиться колесо, тобто колесо відпадає.

Я показав на тестовому станку результати з мастилом. Не вірять, очі бачать, а мозок не пускає. Ми ж перші, хто це показує. Це нормальна реакція. Вони погодились на порівняльний тест зі змазкою. Приносять свою найкращу змазку, перевіряємо її на тестовому станку і його «клинить» при  навантаженні три одиниці. Я додаю готову змазку Polytron і клина немає при збільшенні навантаження до 14 одиниць, тобто збільшенні у 4,5 рази. Тракторист, який це все бачить, піднімає очі до директора господарства і каже: «Треба брати. Ми сезон пройдемо без відпадання коліс».

Олег Лембік та тестовий станок

Так воно і сталося: вже у кінці листопаду я отримав інформацію, що підшипник-ступиця, який був змащений ПОЛІТРОНом, на культиваторі відпрацював весь сезон навіть без підтяжки підшипника. Об’єм виконаних цим культиватором робіт склав біля 7 000 га, без ремонту. Для порівняння: при використанні попередньої змазки ресурс роботи підшипника складає близько 500 га після чого треба знову змащувати підшипник та, можливо, і підтягувати його до зникнення зайвого люфту.

Traktorist.ua: Які плани у «Polytron-Україна» у наступному році?

Олег Лембік: Скажу скромно: плануємо в рази збільшити обсяг продажів. Збираємося збільшити кількість партнерів, заключити більше контрактів. Компанії, де вже спробували використання продуктів POLYTRON, отримали реальні підтвердження заявлених ПОЛІТРОНом можливостей. Агрохолдинги зараз зацікавлені у інноваціях, які надають можливість зменшити вартість кінцевого продукту вже сьогодні. Позитивна зворотня реакція від користувачів продуктами POLYTRON надає впевненість у наших планах.

 

(с) Юрій Токмань, 2019, Traktorist.ua



Радимо почитати