Статті

Слово головному інженерові. Микола Трембовецький. Cygnet Agrocompany (Частина 1)

14 Вересня 2018 460

Микола Трембовецький
Микола Трембовецький
Traktorist.ua

Cygnet Agrocompany працює на українському ринку з 2011 року. Земельний банк компанії — близько 30 тис. га. Тому для «обкатки» сучасної аграрної техніки інженерам і механізаторам Cygnet Agrocompany простору вистачає. Ми поговорили з головним інженером компанії  Миколою Трембовецьким. У першій частині інтерв'ю — про те, як створювався техпарк компанії, як він виглядає на сьогдні і скільки спеціалісти компанії витрачають часу на підбір новинок.

Traktorist.ua: Микола Дмитрович, ви прийшли в Cygnet Agrocompany 7 років тому. В якому стані був технічний парк компанії на той момент?

Микола Трембовецький: Два «вбитих» Case IH 285, розкомплектовані «Кіровці» , Т-150 та МТЗ —  класичний для новопридбаних господарств склад машино-тракторного парку. У вересні 2011-го  був створений Cygnet Agrocompany, у лютому 2012 р. придбано 35 тис. га. землі, а в квітні цього ж року ми вже сіяли. Всі процеси намагалися проводити максимально швидко. Було придбано більше 20-ти тракторів потужністю 300+ «коней» — Case IH. Придбали сівалки Kinze і Vaderstad Rapid 6000, культиватори Case ТМ II та Farmet. Для посіву цкрових буряків були придбані сівалки Kuhn Planter 3, бо сіяти реально було нічим. Господарства, які були придбані мали стару, неефективну та «вбиту» техніку. Тому, практично «з колес»,  за  2,5 місяці було укомплектовано машино-тракторний парк та кадри — це був цікавий, «драйвовий» процес.

Traktorist.ua: Не страшно було йти у повістю нову компанію?

Микола Трембовецький: Ні, бо працювала команда. Основа головних спеціалістів Cygnet Agrocompany — вихідці з «Райзу», і в «бою» пройшли всі ці речі. Український бізнес тільки думав, як це зробити, а ми вже  мали відповідний досвід. Коли є фінансові ресурси та команда —невирішуваних проблем не існує.

Traktorist.ua: Як взагалі ви обираєте техніку. Їздите на виставки?

Микола Трембовецький: Само собою. Виставки в нашій роботі — це маленькі приємності.

А техніка підбирається за чіткими вимогами. Серед цінностей нашої компанії —технологічність та раціональність, тому після кожного сезону ми проводимо ретельний аналіз «вузьких місць». А далі організовуємо «мозкові штурми» з колегами та вивчення ринку

Ми розуміємо основні тенденції ринку-відвідуємо американських та європейських фермерів, виставки в містах Утрехт та Ганновер, тощо.

Але, якщо техніка, яка нам цікава, з’являється в Україні, а дилера в нашій країні немає, ми таку техніку не купуємо по причині суттєвих  ризиків в ремонті та забезпеченні запасними частинами цієї техніки. Сьогодні ціна нормальної сівалки — від € 100 тис. Тому потрібен дилер, якому ми говоримо: «Welcome до нас на поле». Відповідальний дилер, як правило, прибуває в господарство з агрегатом, що відповідає нашим технічним вимогам для  проведення тест-драйву. Достатньо півдня, щоб зрозуміли якість техніки. Якщо це термінове придбання — рішення приймається швидко. Якщо не термінове — придбання  закладається  в CAPEX, який акціонери затверджують в кінці року, після чого проводиться купівля.  

Микола Трембовецький

Traktorist.ua: Часто доводиться викликати спеціалістів, дилерів чи виробників техніки, чи все вирішуєте своїми силами?

Микола Трембовецький: Щороку ми, як правило, купуємо кілька одиниць нових тракторів. Це чи trade-in, чи якесь додаткове придбання. Протягом року, поки діє гарантія — технічне обслуговування проводять сервісні інженери дилера. В сезони, коли у нас вся техніка у полях, до 10 разів  на місяць в господарство викликаються ремонтники дилерів — це при тому, що у нас більше 30 самохідних одиниць-«іномарок». Ми викликаємо представників дилера в першу чергу тому, що тільки вони мають потрібне програмне забезпечення для  проведення певних технічних обслуговувань тракторів та самохідних обприскувачів. Сьогодні щоб продіагностувати сучасний обприскувач, викрутки і молотка вже не достатньо. Крім того, капітальні ремонти двигунів, КПП, складних вузлів і агрегатів, передніх та   задніх мостів тракторів — проводимо в сервісних центрах у дилерів Case IH.

Traktorist.ua: Проблем не було з приїздом бригади від дилерів?

Микола Трембовецький: У нас вже все відшліфовано. До того ж, у нас тільки продукція Case IН. Це одне із тих раціональних рішень, що дуже спрощують обслуговування. Якби у нас було більше марок представлено, звичайно, проблем було б більше. А так персонал звикає до Case IН. І дилер також краще розуміє наші потреби.

Техніка оновлюється. Тому, якщо навіть десь і бувають непередбачувані випадки, все швидко вирішується. До того ж, у нас є певний оборотний фонд: є двигун, КПП, мости трансмісії і т.д.

Traktorist.ua: В сезон, під час жнив, скільки максимально простоює техніка, наприклад, комбайни?

Микола Трембовецький: В середньому — до години. І це стосується не тільки тракторів, а і сівалок, обприскувачів та іншої техніки. Якщо виникає якась серйозна поломка, і ми розуміємо, що треба «перекинути» двигун, то це буде півдня – день. Техніка завжди готується до сезону завчасно. Наприклад, у вересні у нас починаються великі осінні жнива. Але все, що стосується капітального відновлення двигунів, КПП, виконується задовго до початку польових робіт. Відпрацювала техніка великий сезон — осінь — те ж саме: продіагностували, при потребі відремонтували.

Traktorist.ua: Якісь власні модифікації техніки впроваджуєте?

Микола Трембовецький: З якісною технікою це майже неможливо. Глобально ти не зробиш краще, ніж інженерно-конструкторські підрозділи світових виробників. Єдине, що можна зробити — це дрібні покращення. Наприклад, на сівалці Väderstad Tempo наші інженери додатково встановили  передні розрізні диски, завод їх не встановлює. Коли запустили сівалку — висів кукурудзи  на полі, попередник на якому кукурудза — висіваючі секції сівалки не тримали задану глибину висіву, що приводило до неякісного посіву. Після встановлення  розрізних дисків — отримали якісний процес. На глибокорозпушувачах Hatzenbichler були встановлені робочі органи іншого виробника — більш якісні та дешевші. Тобто, є  речі, які інженери господарств постійно впроваджують та покращують. Впровадження узгоджуємо з дилерами, щоб не втратити  гарантії-якщо мова йде про гарантійну техніку та  агрегати. А інший приємний бонус з цього – даємо можливість своїм спеціалістам проявляти ініціативу і втілювати у життя раціоналізаторські пропозиції.

Traktorist.ua: Що в цьому році придбали нового з техніки?

Микола Трембовецький: Трактор Case IH QD 600, сівалки Väderstad Tempo R18, фронтальний навантажувач JCB, самохідний обприскувач Case IH PATRIOT 3330 з системою Aim Command Flex, розкидачі мінеральних добрив із системами диференційованого внесення Rabe Adler XT, бункери-перевантажувачі зерна та тракторні причепи «Заводу Кобзаренка», автопілоти та інше обладнанння. Сума інвестицій складає близько $ 1,8 млн.

Traktorist.ua: Quadtrac 600 у вас поки один?

Микола Трембовецький: Так, в цьому році ми придбали перший трактор, і по результатах весняної кампанії розуміємо, що рішення про придбання було правильне.

Микола Трембовецький з командою Traktorist.ua біля офісу Cygnet Agrocompany

Traktorist.ua: І що він у вас «тягає»?

Микола Трембовецький:  Основне його знаряддя — глибокорозпушувач і культиватор. Тобто Quadtrac у нас спеціалізується на обробітку ґрунту.

Traktorist.ua: Давайте по парку техніки пройдемося. Що у вас взагалі є, які трактори?

Микола Трембовецький: Тракторів у нас більше  60 шт. В основному це Case IH. Трактори потужністю 120 «коней» — Case IH. Потужністю 200 «коней» — Case IH. Трактори на 300-600 «коней» — Case IH Magnum 315, 340, Case IH Quadtrac 600. Всі моделі моделі тракторів- 2011 р. випуск  і новіші.

Є ще трактори МТЗ — на 80-130 «коней». Трактори Т-150К, задіяні тільки в траспортних роботах. А «Кіровці» — буксирують  автомобілі в полях  в осінню непогоду. На жаль, без цього не обійдешся.

Traktorist.ua: МТЗ плануєте на щось міняти? Може на маленькі Case IH?

Микола Трембовецький: Ми вже придбали малопотужні Case IH Maxxum 125. Сьогоднішній порядок цін на аналогічні трактори — від $ 60 тис за Case IH Maxxum 110 або John Deere 6000-ї серії. За такі кошти ми отримуємо комфортну кабіну з кондиціонером та опалюванням. Придбання тракторів Case IH Maxxum 125, крім іншого, це крок до покращення умов праці механізаторів, адже такі трактори на порядок комфортніші, ніж вітчизняна техніка. Як не крути, робота тракториста важлива і досить престижна сьогодні, тож ми повинні і умови праці забезпечувати відповідні. У той же час, МТЗ -1221 коштує $ 40 тис. Так що є сенс міняти трактори переважно на імпортні моделі.

Traktorist.ua: Нових вітчизняних тракторів від ХТЗ у вашому парку, до речі, немає?

Микола Трембовецький: Нових ХТЗ у нас немає, хоча  трактори харківського заводу, що зараз презентуються на виставках, виглядають непогано.

Traktorist.ua: Що у вас ще є в парку техніки?

Микола Трембовецький: Глибокорозпушувачі Case IH, Horsch. Плуги: Rabe, Kuhn та Pottinger. Сівалки: точного висіву – Väderstad Tempo R18, Kinze-3600/3700. Зернові сівалки — Väderstad Rapid 6000.

В сьогоднішніх реаліях крупної компанії сівалка потрібна не менш, ніж 24-х рядна. Єдина наша просапна сівалка, яка висіває менше 24-х рядів — це Väderstad Tempo R18 . Але завдяки швидкісним режимам посіву та універсальності дана модель «прижилася» в нашому МТП.  

Що таке сучасна сівалка? Якщо висіваючий апарат не дисковий, агрегат не швидкісний та  не оснащений електроприводом — це вже вчорашній день.

Для диференційованого внесення  мінеральних добрив використовуємо Rabe Adler XT з об’ємом бункеру 9500 л.

Обприскувачі: сім самохідних Case IH 3330 і п’ять причіпних «Богуславів». Ось такий наш парк.

Комбайни у нас теж Сase IH, чотири одиниці. Вони закривають першу потребу, а далі заходить «найм». Останні роки ми наймаємо 10-14 комбайнів на зернову групу, і додатковий найм техніки у нас іде на копання та перевантаження цукрових буряків.— комбанйи  HolmerRopa, навантажувачі Ropa Mouse.

Головний фактор, який визначає темпи збирання врожаю осінніх зернових  культур — потужність власного елеватора, який має можливість   добового приймання зерна кукурудзи в межах 3-5 тис. т за добу. З урахуванням відомої всім аграріям проблеми з вагонами-зерновозами, певні об’єми зерна кукурудзи закладаємо в поліетиленові рукави.

Traktorist.ua: А культиватори, дискові і ротаційні борони?

Микола Трембовецький: Передпосівні культиватори — Case IH Tiger Mate та Farmet-8000/10 000. А дискові борони — для нас це вже вчорашній день. Ми виводимо їх з експлуатації — старі, перевірені «Краснянки» і «Фрегати». У цьому році придбали агрегат вертикального обробітку Gregoire Besson Normandie. Ми до цих агрегатів довго приглядалися, і коли на ринку з’явилася 8-ми метрова машина-було придбано 2 агрегати.

Міжрядні культиватори  тримаємо для форс-мажорних обставин: град, засуха тощо. Використовуємо відомі всім українські УСМК-5,4, але  інтегровані із системою підрулювання від компанії Claas CultiCam.

З ротаційними боронами сьогодні не працюємо, а що буде завтра — технології покажуть.

Traktorist.ua:  Самохідна техніка у вас майже повністю представлена моделями виробництва Case IН. А які ваші враження від трактора-безпілотника цього виробника?

Микола Трембовецький: Модель Magnum Autonomous включає в себе кращі технічні досягнення та рішення інженерів CNH. Це не може не викликати захоплення!

По мірі того, як виробником буде налаштовано серійне виробництво таких тракторів та буде зрозуміла їхня вартість — українські аграрії будуть в числі перших їхніх користувачів та поціновувачів.

В кабінеті Миколи Трембовецького висить фото трактора Case IH Magnum Antonomous

Traktorist.ua: Розкажіть, будь-ласка, про парк автомобілів компанії?

Микола Трембовецький: Вантажівки ми тримаємо для забезпечення своїх технологічних потреб. Використовуємо ГАЗи, ЗіЛи, КамАЗи та Ford Cargo — близько 25 одиниць. Також є спецтехніка: асенізатори, крани, автовишки. І левова частка автопарку — службові автомобілі. Усього в нашому автопарку 105 одиниць.

Traktorist.ua: Як організовуєте доставку урожаю?

Микола Трембовецький: При збиранні ранніх зернових, заготівлі всіх видів кормів працюють власні автомобілі. Під час збирання пізніх зернових та перевезенні цукрових буряків використовуємо наймані автомобілі. В цей період залучаємо більше 200 автомобілів.

Traktorist.ua: Звертаєтеся до однієї компанії ддя найму такої кількості авто?

Микола Трембовецький: Ні, проводимо тендерні процедури по закупці  послуг. Звичайно за 7 років вже склався певний кістяк підрядників, які розуміють вимоги та цінують нас як надійного партнера-замовника. Перед початком сезону проводиться тендер, оголошуються умови, підписуються договори. І роботи як правило виконуються своєчасно.

Traktorist.ua: Для переміщення техніки між підрозділами у вас є власні трали?

Микола Трембовецький: Ні. Техніка рухається власним ходом. Наші поля розташовані в радіусі 60 км, і якщо правильно організувати логістику, то можна переміщатися польовими дорогами. Cьогодні якісний трал коштує більше $ 45 тис.. Тому навіть якщо виникає потреба в такій машині — ми її наймаємо. 

Traktorist.ua: Яким чином збуваєте свою б/в техніку?

Микола Трембовецький: Свою збуваємо по trade-in, якщо виходить, що не є простим процесом. Продаємо також через свій сайт, через дилерів – використовуємо всі можливі майданчики та ресурси. Користуючись нагодою хочу  подякувати сайту Traktorist.ua, який також нам допомагає в цій роботі.

За рік отримуємо $100-200 тис. від продажу бувшої в користуванні техніки, яку ми виводимо з експлуатації. Постійно в нашому переліку реалізації понад 40 одиниць самохідної, сільськогосподарської техніки та агрегатів.

Traktorist.ua: Традиційне питання: що треба зробити, якщо вас покликали у новостворений холдинг на 10 тис. га. У вас такий досвід є, тільки на 30 тис. га, розкажіть, як ви починали?

Микола Трембовецький: По-перше, необхідно вивчити структуру земельного банку: розміщення земельних масивів, забезпеченість механізаторами. По-друге, структура посівів, сівозміна. Під структуру формується машино-тракторний та автомобільний парки техніки. В залежності від географічного розміщення господарства визначається перелік технологічних операцій, які будуть виконуватися власними силами, та роботи на які необхідно буде наймати підрядників.

Для якісного технічного забезпечення такого господарства інвестиції в техніку повинні складати орієнтовно 500$/га.

Кількість власних сервісних інженерів визначається в залежності від близькості дилерського центру та рівня власних механізаторів. А далі — кропітка та цікава робота інженерної служби господарства.   

Читайте другу частину інтерв’ю: Слово головному інженерові. Микола Трембовецький. Cygnet Agrocompany (Частина 2)

(c) Андрій Губін, Наталя Ларіонова, 2018, Traktorist.ua



Радимо почитати