Статті

Агрейн-Транс: Українські дороги змушують нас прокладати маршрут «по-живому» (Частина ІІ)

6 Липня 2018 152

Олександр Морозов, директор «Агрейн-Транс»
Олександр Морозов, директор «Агрейн-Транс»
Traktorist.ua

Одна справа посіяти і зібрати урожай, інша — транспортувати його цілим і неушкодженим до пункту призначення. Для кожного господарства вибір компанії-перевізника — задача доволі відповідальна. Адже хто не боїться крадіжок під час перевезення вантажу та решти ризиків? І якщо маленькі господарства зазвичай користуються послугами перевізників, яких залучають зовні, то великі агрохолдинги часто мають власну транспортну службу.

В другій частині інтерв'ю директор компанії «Агрейн-Транс», яка входить до складу агрогрупи «Агрейн»Олександр Морозов розказав, як відбувається відбір водіїв,  де компанія закуповуює пальне та як моніторять рух своїх машин та контролюють роботу водіїв. 

Перша частина інтерв'ю з Олександром Морозовим.

Traktorist.ua: Скільки водіїв зараз працює у вас?

Олександр Морозов: У нас на кожне авто по два водія, які працюють вахтовим  методом. Одна вахта — 15 днів. Ми пробували по-різному: по 5 днів, по 10, але зупинилися на найбільш оптимальному варіанті. На кожному борту закріплено по два водія: один приймає, інший — здає згідно опису по технічних характеристиках. Так працюємо і намагаємося людей не міняти.

Traktorist.ua: А працівники затримуються у вас надовго чи є «текучка»?

Олександр Морозов: Текучка є, як і у всіх, тут нічого не зробиш. З Європою ми конкурувати не здатні, адже там пропонують більші гроші. Але в цьому питанні ми також рухаємося вперед — постійно вивичаємо ринок, вчасно реагуємо на зміни, розробляємо різного роду мотивації для нашого персоналу.

Traktorist.ua: Мабуть, головні ваші конкуренти — служби міжнародних перевезень? Адже дальнобійникам теж платять хороші гроші.

Олександр Морозов: Так, але з цим нічого не зробиш. Інколи водії йдуть, ми набираємо на стажування нових, знову їх навчаємо. З дальнобійниками нам вдається конкурувати за рахунок того, що у нас вахтовий метод роботи. Не кожен чоловік хоче відриватися надовго від родини.

Traktorist.ua: Уся техніка має властивість виходити з ладу. Які найчастіші проблеми доводиться вирішувати?

Олександр Морозов: Найчастіше страждає ходова частина, і тут вже нічого не зробиш, адже в нас такі дороги, що навіть на нових машинах ходова частина і гума не витримують. Ці проблеми ми намагаємося ліквідувати своїми силами. Якщо щось трапляється в дорозі, то виїжджають наші технічні спеціалісти і вирішують проблему.

Олександр Морозов, директор «Агрейн-Транс»

Traktorist.ua: У вас є власна інженерна служба?

Олександр Морозов: Так, звісно, ми маємо технічну службу. Хлопці повністю укомплектовані всіма необхідними інструментами, в них є два мікроавтобуси Volkswagen Transporter. Все туди завантажили і вперед! Це дозволяє витрачати мінімальний час, щоб дістатися до місця і усунути негаразди.

Traktorist.ua: Де розташована база компанії?

Олександр Морозов: В Одесі, але спеціалізовану діагностику ми проводимо у сервісній службі виробників. Заїжджаємо на Scania і все, самі туди не ліземо, адже це комп’ютер, тож діагностику роблять вони, говорять нам що до чого. Ми з ними консультуємося з приводу того, куди нам рухатися далі, і приймаємо рішення, хто це робитиме — ми чи вони, в залежності від типу поломки.

Traktorist.ua: Як ви підбираєте персонал? Чи відчуваєте брак кваліфікованих кадрів?

Олександр Морозов: Якщо взяти адмінперсонал, то кожну людину ми обирали окремо. Було важко, але ми вибрали професіоналів, люди зараз на своєму місті, ми задоволені. Я не сказав би, що є брак персоналу. У диспетчерську службу постійно приходять люди, ми їх навчаємо і спеціалісти виходять у нас дуже гарні.

Traktorist.ua: А як у вас влаштована диспетчерська служба?

Олександр Морозов: Служба працює цілодобово: всього чотири працівника, на зміні одна людина. Цього поки що достатньо. Вони постійно між собою міняються, згідно графіка роботи. Також є старший диспетчер, який контролює цей процесс і  крім того займається оформленням необхідної документації.

Traktorist.ua: Як вирішуєте завдання з оптимізацією маршрутів розподілу техніки?

Олександр Морозов: Відділ логістики отримує заявку з інформацію, далі ми узгоджуємо технічні характеристики по машинам, спосіб погрузки, прокладаємо маршрут, розраховуємо тариф, і якщо сторони дійшли до згоди, підписуємо договір — вирішуємо, які машини потрібні і з якими технічними характеристиками. Враховуємо, який і скільки вантажу, і за який час потрібно вивезти з точки А до точки Б, без цього ніяк.

Traktorist.ua: У вас є спеціальне програмне забезпечення для прокладання маршрутів і відслідковування руху транспорту?

Олександр Морозов: Ні, ми прокладаємо маршрути за допомогою Google Maps, але вони показують одне, а по факту того, які у нас дороги, вже підключаються технічні служби, служба безпеки, логісти, плюс ми підключаємо водіїв. Є купа нюансів: там міст дерев’яний, там по нормам не проходимо, а там ще щось. У формуванні маршрута беруть участь усі. Спеціальних програм у нас немає, і їх навіть неможливо застосувати, поки не відремонтують дороги. Додатково використовуємо чати, в яких водії описують стан доріг, якими їм доводиться пересуватися. Разом із цим залучаємо службу безпеки холдинга, щодо стану місцевих доріг. Тобто перед тим, як відправляти машину по маршруту, ми дістаємо інформацію, де тільки можна. Тому що «гуль» набивали чимало і потім доводилося об’їжджати по 100-200 км. Але GPS-навігація нам у цьому дуже допомагає.

Traktorist.ua: Як GPS-датчикипокращують умови праці? Чи може замовник відслідкувати, де знаходиться його вантаж?

Олександр Морозов: Так, без проблем. Ми просто даємо доступ і вони можуть спостерігати, де знаходиться їхній вантаж. У повсякденній роботі без GPS навігації уже зараз ніяк. Завдяки ньому дивимось кілометраж, місця автозаправок, на скільки заправились, з якою швидкістю їде машина тощо. Крім того, спеціалована програма Scania присилає щотижневі звіти з даними про те, наскільки жорстко гальмує тягач, скільки мотор працює «в холосту», чи було перевищення швидкості, скільки пального використано і багато іншого. У нас на кожній машині стоять відсікачі швидкості руху не більше 75 км/год. Адже в Україні немає доріг, якими можна їздити швидше. Та ми відчуваємо, що нам потрібно більше інформації для нашої роботи. Тож зараз технічна служба шукає інші рішення. Є декілька варіантів, які ми вже спробували, але поки що не задоволені результатом.

Traktorist.ua: Яка у вас схема закупівлі пального? Ви співпрацюєте з мережами автомобільних заправок?

Олександр Морозов: Так, співпрацюємо з мережами, і плюс є наше власне господарство. Якщо ми бачимо по логістиці, що можемо проїжджати повз наші господарства, то закуповуємо паливо бензовозами і заправляємо вже там. А взагалі ми співпрацюємо з багатьма мережами. Хто дає найбільш ексклюзивну ціну — того і обираємо, спрацьовують звичайні ринкові правила.

Traktorist.ua: Ваші автомобілі заходять прямо в поле чи працюєте з перевантажувачами?

Олександр Морозов: Ні, в поле під комбайн зараз ніхто не заходить. Ми можемо це зробити, але який сенс? У нас така технологія: стаємо на край поля, і в залежності від того, яке поле, або використовуємо перевантажувачі, або комбайн під’їжджає до краю. Ми можемо відпрацювати будь-яку схему взагалі без проблем: і на тік швидко вивантажитися, і на елеватор, адже усі машини у нас самозвальні.

Олександр Морозов, директор «Агрейн-Транс»

Traktorist.ua: На які відстані зазвичай отримуєте замовлення?

Олександр Морозов: По-різному. Зазвичай від 0,5 км до 1000 км. Одного разу в порту «Чорноморськ» на перевалці була відстань 0,5 км. Ми вантажили зерно зі складу на судно.

Traktorist.ua: А як щодо тарифів?

Олександр Морозов: Усе залежить від кілометражу. Були замовлення і на кілометр, і на 700 км... На ціну впливає кількість «ходок», які ми зробили, вантаж, який перевезли, його собівартість тощо.

Traktorist.ua: Оскільки ви працюєте з елеваторами, то чи маєте пільгові умови «зеленого коридора» на заїзд? Чи в загальній черзі стоїте?

Олександр Морозов: Так, якщо ми перевозимо зерно холдинга, то маємо право проїжджати без черги. Ми всіх перевізників про це попереджаємо.

Traktorist.ua: Чи берете до себе «приватників»? Орендуєте машини?

Олександр Морозов: Ви знаєте, з минулого року ми почали наймати під себе машини. Цього року навіть ФОП беремо. Думаємо, що кращих із тих, які будуть з нами співпрацювати, забиратимемо до себе в штат.

Traktorist.ua: Скільки ви плануєте набрати в свою «сім’ю» сторонніх машин?

Олександр Морозов: Не знаю, будемо дивитись на кількість заявок, бо цього року, наприклад, їх було багато і ми не могли їх прийняти, не вистачало транспорту. Подивимось, як вони відпрацюють цей рік, як переживуть зиму і вперед. Усе залежить від об’ємів. Де будемо заключати договора — там і будемо возити.

Traktorist.ua: Як у вас відбувається відбір персоналу, навчання, чи є якась мотивація для працівників?

Олександр Морозов: Зараз ми працюємо з усією Україною, у всіх регіонах розміщуємо рекламу з приводу пошуку водіїв тощо. Спочатку отримуємо дзвінок від потенційного водія, розповідаємо про умови роботи. Далі просимо у водія документи, сканкопії, щоб служба безпеки могла здійснити перевірку. Адже якщо водій не пройшов перевірку, ми не допускаємо його до співбесіди. Ми повинні розуміти, де він працював, отримати відгуки з попередньої роботи. Наприклад, у багатьох водіїв взагалі немає навіть трудової книжки, за весь час, уявіть! Як перевірити, що й до чого? Тому ми з такими водіями не працюємо, намагаємося отримувати рекомендації від наших уже штатних працівників. Адже брати когось «зі сторони» ризиковано, бо техніка у нас дуже дорога.

Далі на черзі співбесіда з HR-спеціалістом, з «технарями», потім людина проходить інструктаж і починає тижневе стажування на нашій базі. Усі стажування ми оплачуємо, тобто свою зарплатню водій у будь-якому разі отримає. Якщо все добре, то стажер отримує «наставника» (водія, який пропрацював у нас не менше двох років). До речі, водій, що проводить стажування, отримує доплату за те, що навчає людину. Наостанок, головний механік повинен прийняти у стажера кермування. А щодо системи мотивації — це стаж роботи. Неперервний стаж у нашій компанії вже через півроку роботи дозволяє отримувати доплату.

Traktorist.ua: Тобто є так званий внутрішній екзамен?

Олександр Морозов: Однозначно: припаркуватися, повернутися до руху, заїхати на ваги. Потрібно розуміти, якими колесами куди їхати, як стати, як вантаж розміщати в причепі тощо.

Олександр Морозов, директор «Агрейн-Транс»

Traktorist.ua: Чи є у штаті «Агрейн-Транс» водії зі стажем в кілька десятків років?

Олександр Морозов: Так, у нас є водії зі стажем 25 років. Ці люди досвідчені, за машинами доглядають добре і вправно. Для них — це другий дім, тому водії мають розумно і акуратно поводитися з транспортом. Ця машина його годує і це його будинок на 15 днів. Звісно, там повинно бути все ідеально. Якщо ви бачите, що у водія бруд — можна закривати машину і говорити йому «до побачення». Тому що це означає, що людина так не серйозно і «неохайно» ставиться до всього.

Traktorist.ua: Чи проводите перекваліфікацію кадрів? Може робите перевірку знань працівників?

Олександр Морозов: Ми постійно проводимо інструктажі для водіїв. Як мінімум два рази на місяць кожне авто заїжджає на базу і , проводиться обов’язковий огляд машини технічними спеціалістами. А технічний стан вже показує нам, якщо потрібно водія чомусь навчити — вчимо, якщо необхідне додаткове стажування — ще раз відправляємо, показуємо та навчаємо. Все для того, щоб наші працівники були досвідченими та кваліфікованими.

Traktorist.ua: Дякуємо за цікаву розмову!

(с) Вікторія Сумченко, Ігор Мирончук, 2018, Traktorist.ua



Радимо почитати