Вживана — не значить погана. Секрети компанії «Техніка»

Виставковий майданчика компанії «Техніка»
Виставковий майданчика компанії «Техніка»
Traktorist.ua

Їдучи магістраллю Київ-Одеса, не можна не звернути увагу на виставкові майданчики обабіч дороги за Білою Церквою. Вони неодмінно привертають увагу, а у аграріїв ще й викликають великий інтерес. Адже на цих майданчиках розташовується компанія «Техніка» і не важко здогадатися, чим вона займається. Та про це підприємство знають не тільки подорожуючі, а й аграрії з усієї України і не тільки. Компанія з початку 2000-их займається продажем сільськогосподарської б/в техніки світових брендів. На сьогодні у підприємстві працює 35 чоловік. Наша редакція вирішила ближче познайомитися з «Технікою» та її технікою.

Борис Шумак зустрічає журналістів
Борис Шумак зустрічає журналістів

Біля прохідної нас зустрічає директор компанії Борис Шумак. Розповідає, що вчора з родиною повернувся з Чехії і ще не спав. Цим самим відразу відповідає на питання, яке ми планували поставити йому пізніше: чи часто бачиться, відпочиває з родиною. Та все ж уточнюємо, на що Борис Шумак відповідає, що часу на родину вистачає, хоч і роботі віддає дуже багато. Виставковий центр працює з 8 ранку, а директор приходить сюди раніше, щоб ще встигнути обійти техніку.

«Стараюся на роботу раніше приїхати, а їду додому, коли вже вийде. Завжди обходжу [весь майданчик] по приїзду: сюди зайшов, звідти вийшов. Можу з’їздити ще й на інші майданчики. У нас їх три: два виставкових і ще один, де проводимо  розвантаження, навантаження, збираємо і ремонтуємо техніку», розповідає Борис Шумак.

Борис Шумак, директор компанії «Техніка»
Борис Шумак, директор компанії «Техніка»

Перед приїздом сюди нам розповідали, що «Техніка» один з найбільших продавців вживаної техніки в Україні. Вже на місці ми змогли в цьому переконатися. На двох виставкових майданчиках, які знаходяться по обидві сторони траси Київ-Одеса, розташувалося дійсно багато б/в техніки. Цікавимося, чому займаються продажем саме такої техніки, а не нової.

«Вживану техніку завжди було вигідніше продавати. Мені здається, вона має більший обіг за нову. Можливо пізніше аграрії повністю перейдуть на нову техніку. Наприклад, у нас були клієнти, які купляли б/в техніку, потім стали новішу купляти, а зараз повністю перейшли на купівлю нової техніки», ділиться з нами директор.

Вживана техніка на майданчику
Вживана техніка на майданчику

Клієнтами компанії є як маленькі господарства, так і великі. Тому що техніка, яку продає підприємство, має дуже широкий діапазон. Тут є обприскувачі з баком на 1000 л., які користуються попитом у великого сегменту фермерів, а є на 5500 л., які маленьким господарствам ні до чого. Так само і з ґрунтообробною технікою: тут є і трьохкорпусні плуги, і семикорпусні.

Різнокольоворий асортимент компанії

Не можна не відмітити, що на майданчику переважає техніка марки John Deere. Тут і самохідні обприскувачі моделі 4730, і трактор 7820, 8400, 7930, і газонокосарки X534, LT160, X300 та багато інших, а також зернозбиральні комбайни. Щоправда комбайни жовто-зеленого бренду за кількістю поступаються Lexion’ам двох брендів Claas і Caterpillar. Борис говорить, що комбайни Caterpillar доволі популярні в Україні за минулий рік продали 20 шт. Та найпопулярнішими директор називає обприскувачі. Ще на початку року їх було 100, а на момент нашого візиту наприкінці березня залишилося лише 16.

До слова, загалом за всі роки існування «Техніка» продала більше 13 тис. одиниць техніки. Про це ми дізналися з номерів, які вказані на кожній машині. Але Борис Шумак натякнув, що це маркування почали ставити далеко не з першого року роботи майданчика.

Маркування на техніці компанії
Маркування на техніці компанії

На відміну від популярних зернозбиральних комбайнів, меншим попитом користуються кормозбиральні.

«На майданчику, що через дорогу, стояли 4 Claas Jaguar 850, із них 2 купили  за кордон, тому що вони дешевші в Україні. У нашій країні вони не потрібні, тому що немає тваринництва, ВРХ немає. У нас є свинарство, воно розвивається, але це не те, потреби інші», розповідає директор.

Звідки родом?

Питання, яке хвилює не менше за те, як продається техніка, так це те, звідки та як машини потрапляють на майданчики компанії. Борис Шумак розповідає, що переважно країною-постачальником техніки є США. С/г агрегати купляють на аукціонах. Техніка з моменту купівлі на майданчик компанії потрапляє в середньому за 40 днів. Шлях через океан покупки долають морем або повітрям. В Україні «Техніка» теж купляє б/в техніку для подальшого збуту.

«Аграрій купив агрегат Amazone у компанії-дилера «Конкорд». Людина попрацювала і вирішила, що не хоче обробляти таким агрегатом, а хоче іншим. Тому він його продає. А мені агрегат подобається і ціна влаштовує, тому я його купляю, а потім перепродам», зазначає директор «Техніки».

Причіпний обприскувач Amazone UG 3000
Причіпний обприскувач Amazone UG 3000

На майданчику помічаємо невеликий самохідний обприскувач невідомого нам бренду. Просимо директора, щоб розповів детальніше. Дізнаємося, що це Spra-Coupe Melroe 223 з баком на 340 л. Але найцікавіше те, що цей обприскувач не належить компанії. Власник цього агрегату просто попросив, щоб його обприскувач теж постояв на майданчику «Техніки», за його словами «може хто й купить». Очевидно фермер не знав про те, що є біржа сільгосптехніки Traktorist.ua.

«Якщо хороша людина, то чому б і не допомогти. Тим більше, що власник цього обприскувача купив у нас уже 4 комбайни», ділиться з нами директор.

Самохідний обприскувач Spra-Coupe Melroe 223
Самохідний обприскувач Spra-Coupe Melroe 223

Борис Шумак додає, що покупець гірше ставиться до техніки, яка вже працювала в Україні, але і у нас є такі аграрії, які дбають про техніку краще, ніж в Європі, тому вона у кращому стані.

Умови купівлі — на вищому рівні

Від директора дізнаємося, що клієнти можуть повернути куплену техніку. Визначеного терміну для цього немає.

«Чим раніше — тим краще. І нам краще, і клієнту теж. Він може щось придбати замість цього, а ми ж в свою чергу зможемо реалізувати далі або зрозуміти що до чого і як. А повертати можуть і тому, що колір не сподобався, а буває, що технічну сторону не зрозуміли, а розуміння приходить, коли попрацювали на ній», додає Борис Шумак.

Щоб не помилитися з вибором у «Техніці» створені належні умови. Кожен клієнт може приїхати з технічним спеціалістом або сам повністю оглянути кожен трактор, комбайн чи обприскувач, продіагностувати кожен механізм за допомогою спеціального обладнання. Також техніку можна завести, послухати як вона працює.

Комбайни Claas Lexion
Комбайни Claas Lexion

Керівник компанії розповідає, що вибирати техніку приходять навіть жінки.

«Сьогодні, наприклад, жінка телефонувала і купляла «Бердянську жатку». Тяжко було пояснити, що таке соняшникова і кукурудзяна, але пояснили. Поки що не купила, вона тільки прицінюється, так би мовити, впорядковує жатки, як вона сказала, для соняшника, але в Бердянську», розповідає директор.

Швидкість купівлі техніки залежить від самого покупця. Борис Шумак розповідає, що було й таке, що через годину після оглядів комбайна, попросили договір, реквізити, на які потрібно перерахувати кошти. Доставкою купленої техніки клієнти займаються самі, щоправда «Техніка» має один власний трак.

Важкий ремонт техніки — не справа рук «Техніки»

Спеціалісти «Техніки» займаються простим косметичним ремонтом, ремонтом, який не потребує спеціальних знань.

«Важкий ремонт, наприклад, двигуна, коробки передач потрібно, щоб виконували кваліфіковані спеціалісти, які цьому обучені, які все це вміють і знають. Також цим займаються спеціалізовані фірми. Ми можемо зробити такий самий ремонт, як у кожному селі роблять. Але в основному продаємо техніку, як є», розповідає Борис Шумак.

Основною проблемою цього, за словами директора, є дефіцит кваліфікованих кадрів, в основному технічних спеціалістів.

Борис Шумак, директор компанії «Техніка»
Борис Шумак, директор компанії «Техніка»

З досвіду знаємо, що ті, хто займається продажем будь-якої техніки, виділяє виставки, як невід’ємну складову успіху. Цікавимося у Бориса Шумака, чи бере участь «Техніка» у різноманітних сільськогосподарських виставках.

«Насправді, не завжди відвідуємо виставки. У лютому цього року брали участь, виставляли косарку, після виставки її відразу продали. Такі заходи дуже допомагають подивитися, які технології, де яка техніка», коментує директор.

Додає, що під час виставок до нього вночі часто приїжджають клієнти, щоб купити техніку, тож у розпалі сезону робота часто забирає майже весь його час.

Борис Шумак, директор компанії «Техніка»
Борис Шумак, директор компанії «Техніка»

«Техніка» уже 18 років на ринку вживаної техніки і за цей час вона встигла стати найбільшою в Україні. Борис Шумак з компанією з самого початку. Невеличкий вагончик на магістралі за Білою Церквою встиг перетворитися на два великих майданчики, де знаходиться техніка на будь-який смак, колір і кількість напрацьованих мотогодин.

 

(с) Юрій Токмань, Андрій Губін, Traktorist.ua. 2018

Выполнено с помощью Disqus