Статті

Володимир Кльокта: якісна техніка за вигідну ціну

26 Листопада 2019 255

Володимир Кльокта: якісна техніка за вигідну ціну
Володимир Кльокта: якісна техніка за вигідну ціну
Traktorist.ua

Уже чверть століття на арені України працює компанія «ЕкспресАгро», яка надає комплексні послуги щодо придбання сільгосптехніки, як нової, так і тієї, котра була у вжитку. Географія партнерів фірми налічує понад 300 господарств із різних країн Європи. За роки праці тенденції та специфіка роботи на вітчизняному ринку періодично змінювалися. Про досвід минулого та плани на майбутнє поділився засновник компанії Володимир Кльокта.

Traktorist.ua: З чого все починалося? Які основні етапи розвитку вашої компанії?

Володимир Кльокта: Перший великий «бій», з якого я почав, була торгівля українськими тракторами ХТЗ і запчастинами до них у 1994 році. Уже через 5 років ми вишли на європейський ринок та імпортували перші трактори К-700 зі Східної Німеччини. Також українсько-німецькі бурячні комбайни. Тоді ж ми ввезли перший Claas Jaguar 690. Загалом близько 10 комбайнів. У 1999-2005 роках наша фірма працювала у двох напрямах: надавала послуги щодо збирання силосу і займалася продажем вживаної техніки. Дилерами ж нової техніки ми стали десь із 2005 року. Ми були мультибрендовою фірмою, з кожної марки старалися вибрати найвдалішу модель. Якраз у 1999 р. в нас з’явився закордонний партнер у Баварії і було відкрито перше українсько-німецьке підприємство з продажу й експлуатації імпортної техніки на території України.

Комбайн Claas Jaguar 690

Traktorist.ua: Який вигляд має ваша команда на сьогодні?

Володимир Кльокта:  У мене є партнер Ігор Гудим — це ключова фігура всіх наших контрактів, переказів, поїздок за кордон. «ЕкспресАгро» — команда з двох основних керівників, які допомагають один одному виконувати бажання наших клієнтів, а також близько 5 залучених спеціалістів. Наше головне завдання — розуміння психології продавців і клієнтів, з якими ми працюємо.

Traktorist.ua: Як змінювалася географія ваших партнерів? З якими країнами найбільше співпрацюєте?

Володимир Кльокта:  Наприкінці 1990-х у нас було спільне підприємство з одним із баварських партнерів, ми пропрацювали кілька років щодо імпорту вживаної техніки. Потім проаналізували європейський ринок і побачили, що більш вигідними цінами й станом техніки вирізняються Франція та Бельгія. Їхній менталітет кардинально інший. Французи відкритіші, вони часто давали нам координати своїх аграріїв, фермерів, де ми купували техніку з перших рук, що позитивно впливало на ціну. І вже щонайменше 15 років ми намагаємося співпрацювати з бельгійськими фірмами, це нова техніка групи компаній ВАТ Grouр, до якої входять 5 виробників. Це обприскувачі, причепи, картопляні й бурякозбиральні комбайни.

Traktorist.ua: Чи важко таку продукцію продавати в Україні, бо ж є багато відоміших конкурентів? Чому вирішили взятися саме за бельгійську техніку?

Володимир Кльокта:  Співпрацюючи з бельгійцями, ми отримували ще й пакет французьких компаній. Робили ставку на торгівлю вживаною технікою, але у вигідному стані, таку, яку купив би я сам. Вигідна техніка — отже, гідна якість, але за нижчою ціною, ніж нова. З нової бельгійської техніки ми «перескочили» на Францію, де й знайшли свій «рай». Там ми купували вживані маленькі обприскувачі, плуги, силосні та зернові комбайни, великі прес-підбирачі, а також спеціальні силосні ковші. З 2016 року в Україні кардинально змінилися умови торгівлі вживаною технікою. Техніка, яка раніше завозилася  в Україну з-за кордону, почали перепродавати знову. Така техніка вже мала б іти на металобрухт, та її захотіли хоч задешево, але комусь перепродати. Поява вторинного ринку вже всередині України наштовхнула нас на думку не завозити конкретну імпортну техніку, а давати можливість клієнтам самим обирати, що купувати.

Traktorist.ua: Тобто, зараз не ви їдете шукати конкретну техніку, а допомагаєте замовникові знайти її і привезти сюди? 

Володимир Кльокта:  Ми тепер пропонуємо професійні послуги з пошуку тієї техніки, яку хоче наш замовник. Крім того, найближчим часом думаємо ділитися детальною дорожною картою, як самим поїхати за кордон, вибрати техніку, купити, привезти, розмитнити. Це все детальний поетапний план, ми будемо ділитися цими напрацюваннями з читачами.

Traktorist.ua: В яких регіонах країни ви найактивніше працюєте? Скільки маєте клієнтів?

Володимир Кльокта:  Найбільше клієнтів маємо у Харківській і Полтавській області. Запоріжжя, Суми, Одеса, Дніпро, Житомир — там теж живуть люди, котрі вдячні нам за всі роки нашої співпраці. У Франції є понад 300 фірм, у яких ми не просто щось купували, а з якими й особисто знайомі. Ми маємо у них чудову репутацію, у нас в супроводі завжди є французький перекладач для полегшення вибору техніки.

Трактор Case IH 5140

Traktorist.ua: Скільки коштуватиме така комплексна послуга: поїхати, вибрати техніку, щоб ви допомогли оформити усі документи та привезти її?

Володимир Кльокта:  На сьогоднішній день я з радістю хочу сповістити, що  у нас зменшився процент за надання цієї послуги з 10 до 7,5% від вартості придбаної техніки. Поїздка для клієнтів обійдеться за собівартістю, включає витрати тільки на дорогу, готель, їжу та подарунки для сім’ї. У наші 7,5% входять транспорт, перекладач, оформлення всіх документів і навіть бонусні екскурсії історичними місцями.

Traktorist.ua: На яку суму треба купити, щоб ви повезли клієнта?

Володимир Кльокта:  Мінімальна ціна закупки — €20-30 тис. сумарно на всіх клієнтів. Люди самі розуміють, якщо їхати по машину за $ 3 тис., а поїздка обійдеться в $500 і більше, то ціна товару виросте у півтора разу.

Traktorist.ua: Якщо ви їдете з клієнтом, а він не знаходить техніку, яка йому подобається, що тоді? Чи бували такі випадки?

Володимир Кльокта:  На нашому досвіді такого не було, бо коли готується поїздка, ми попередньо телефонуємо і знаходимо контакти, перевіряємо наявність цієї техніки. Коли летимо, маємо чіткий план відвідування й перегляду кількох комбайнів чи тракторів. Якщо такої техніки немає за відповідними цінами, то поїздка не відбувається. Ми намагаємося економити час і гроші як свої, так і наших клієнтів.

Traktorist.ua: В які країни готові возити клієнтів?

Володимир Кльокта:  У будь-яку країну Європи. Все залежить від місцеперебування техніки, яку ми підберемо.

Володимир Кльокта, засновник компанії «ЕкспресАгро»

Traktorist.ua: Як відбувається процес пошуку техніки?

Володимир Кльокта:  В основному через інтернет та прямі контакти з продавцями. Найсвіжішу інформацію ми отримуємо напряму від них.

Traktorist.ua: Яка техніка користується найбільшою популярністю серед українських аграріїв? Що ви найчастіше возите?

Володимир Кльокта:  Найбільше возимо плуги, обприскувачі й трактори, комбайнів менше. Але географія  і перелік техніки дуже широкий. Будь-яку техніку, яка продається, ми можемо привезти. Серед наших дилерських контрактів є і фірми з виробництва кастраційних машин і комбайнів для насіннєвих ділянок кукурудзи.

Traktorist.ua: Який термін доставки придбаної імпортної техніки?

Володимир Кльокта:  Від одного до двох тижнів. Якщо техніка вже готова до відправки, то з моменту оплати й купівлі валюти мінімальний строк — 8 днів, максимальний — два тижні. 

Traktorist.ua: У вас власні трали, чи ви з кимось співпрацюєте?

Володимир Кльокта: У кожній справі мають бути професіонали. У нас є багаторічні партнери-перевізники. На сьогодні ринок логістики прозорий. Не завжди є сенс працювати з однією фірмою. Ринок диктує нам, де дешевший трал, що дає можливість економити кошти нашого замовника, а це для нас у пріоритеті.

Traktorist.ua: Яка зараз ситуація в Україні на ринку вживаної техніки? Попит зростає чи падає?

Володимир Кльокта:  На сьогодні, коли немає сталої ціни на агропродукцію, попит на перевірену техніку росте з кожним роком. Ми завжди аналізуємо потреби наших агровиробників. Поставка у нас іде з ПДВ. Ви нічого не втрачаєте, співпрацюючи з нами, бо отримуєте техніку під ключ без податкової плати. Наприклад, обприскувач Berthoud 900 мотогодин обійшовся клієнту з доставкою в Україну за €120 тис. Ціна аналогічного нового становить €250 тис. Таких прикладів безліч.

Traktorist.ua: Чи є проблеми із ввезенням закордонної техніки в Україну на митниці? Які документи потрібні?

Володимир Кльокта:  Усе, що вимагає закон України про розмитнення — це заплатити ПДВ 20% та мито на деяку техніку. Це і є ті необхідні платежі, які ми платимо за наших клієнтів на кордоні та в пунктах розмитнення, котрі можуть бути в будь-якому місті. Ми платимо всі митні платежі, а також беремо на себе додаткові послуги щодо сертифікації цієї техніки і постановки техніки на облік для нашого клієнта. Надаємо повний пакет послуг під ключ. Навіть були випадки, коли ми виконували додатковий збір документів для отримання нашим клієнтом лізингу або кредиту в банку.

Traktorist.ua: Яке ваше бачення майбутнього для ринку вживаної техніки? Чи допускаєте, що реалії та зміни сьогодення можуть вплинути на ситуацію?

Володимир Кльокта:  Ринок вживаної техніки був і буде завжди. Інакше й бути не може. Я підтримую те, що очікується зростання популярності такої техніки. Такі прогнози мають абсолютно логічне економічне пояснення. Ніхто не любить переплачувати. Але, окрім економії, ми робимо акцент на гарантовану якість техніки з сервісною історією. І готові надалі допомагати нашим клієнтам у реалізації їхніх бажань.

Що ж, схоже, тепер з’явився ще один спосіб недорого й весело потусити в Європі. Долучайтеся!

Наталка Шведченко, 2019, Traktorist.ua



Радимо почитати