Статті

На що звернути увагу при купівлі вживаного гноєрозкидача?

13 Серпня 2019 267

Як обрати вживаний гноєрозкидач?
Як обрати вживаний гноєрозкидач?
Traktorist.ua

На сьогодні на ринку досить багато пропозицій як нової, так і вживаної техніки для транспортування й розкидання органічних добрив. І якщо нова іноді коштує, як «Боїнг без двигуна» і доступна далеко не всім, вживана техніка — найбільш вигідний варіант.

Отже, в даному матеріалі ми розглянемо аспекти, на які треба звернути увагу під час купівлі вживаного гноєрозкидача, такого, як РОУ-6, ПРТ-10 тощо.

Комплектність

Найперше, що слід узяти до уваги за купівлі вживаного гноєрозкидача, це комплектність.

Досить часто на ринку вживаної техніки є пропозиції, які приваблюють ціною, але в перспективі змушують понести значні фінансові втрати за відновлення роботоспроможності гноєрозкидача, не кажучи вже про втрати часу, які в сільському господарстві також досить легко конвертуються у фінанси.

Як правило, вся комплектна техніка робоча. Навіть, якщо вона довго стояла, проблема запуску досить легко та швидко вирішується при наявності всіх деталей та вузлів.

Робочий стан

Головне, що вимагається від техніки — здатність виконувати завдання, для яких вона виготовлена.

Найлегший шлях визначити «профпридатність» — агрегатувати техніку з трактором та «прокрутити» її без навантаження (вхолосту). Гноєрозкидач, який перебуває в ідеальному робочому стані, можна “прокрутити” навіть руками (за перший вал, котрий з’єднується з карданом, або за верхній бітер).

За «робочий стан» доведеться заплатити пристойні гроші, тому варто встановити, наскільки довгим буде цей робочий стан, тобто, виявити критичні моменти, які здатні або не здатні вплинути на експлуатаційні характеристики гноєрозкидача в найближчий час.

Стан транспортерів, зірочок, валів та корпусів підшипників

За наявності транспортерів на гноєрозкидачі, потрібно придивитися до стану його шкребків, а також на стан ланцюгів. Відсутність шкребків компенсується купівлею нових, а старі здебільшого не підлягають відновленню (за винятком, якщо вони не пошкоджені). Ланцюги, сильно пошкоджені корозією, під час робочого навантаження можуть злітати із зірочок або перескакувати.

Зірочки транспортерів (як ведучі, так і ведені) повинні мати всі зубці (а вони інколи бувають виламаними), інакше працюючі транспортери можуть обертатись із проскакуванням.

Вали можуть бути «прокрученими» внаслідок потрапляння сторонніх предметів між зірочками чи в інші місця. Здебільшого вони завжди в робочому стані.

Якщо якийсь корпус підшипника має тріщину, то майже зі стовідсотковою впевненістю можна сказати, що підшипник розбитий і його потрібно міняти (тріснутий корпус також).

Зірочки транспортерів гноєрозкидача

Редуктор

Під час огляду редуктора гноєрозкидача, бажано зняти цей елемент і відкрутити верхню кришку, щоб оглянути стан шестерень. Також бажано його прокрутити за один із валів, щоб перевірити стан підшипників (чи не розбиті вони). Підтікання змазки з-під кришок корпусів підшипників говорить про те, що потрібно міняти сальники, але це не критично.

Стан шестерень редуктора гноєрозкидача

Стан металу бортів та днища

Найбільш уражається ерозією метал на бортах у тих місцях, де він прилягає до стійок та труб. Днище здебільшого гниє у канавках, зроблених для ланцюгів транспортерів.

Взагалі, якщо пошкодження металу бортів і днища не пропускають через себе органічні добрива, то вони не є критичними й на роботу гноєрозкидача ніяк не впливають.

Стан металу

Ходова частина та рама

Основна проблема ходової частини гноєрозкидача — втулки балансирів (це стосується здебільшого 90% радянських гноєрозкидачів). Внаслідок довгого часу експлуатації вони стираються й змінюється розвал-сходження коліс, що своєю чергою призводить до швидкого стирання гуми. Тому слід досить добре дивитись на те, як розташовані колеса між собою.

За огляду рами слід звертати увагу на те, чи не має на ній тріщин, значних вм’ятин і корозії. 

Особливо уважно слід роздивитись усілякі “кишеньки” та отвори в рамі, куди могли потрапляти органічні рештки. Як правило, в тих місцях метал міг прийти у непридатність.

Ходова частина агрегату

Гума

Що менше тріщин і порізів має гума, то довше вона експлуатуватиметься. Звісно, що завжди можна купити нову, але з точки зору економії — це недоцільно. Краще купити гуму, котра була у вжитку.

Колеса гноєрозкидача

Висновки

Даний матеріал не несе в собі агітацію за вживані гноєрозкидачі, а лише підказує, на що передусім звернути увагу під час вибору б/в агрегату. Старий чи новий — кожен вирішує для себе сам. 

© Ігор Бромот, 2019, Traktorist.ua



Радимо почитати